
VIBORG: Som Unesco "Creativity City" skal Viborg skabe positive forandringer i verden. Og så luftigt som det kan lyde, har det ikke desto mindre virket. Kommunen lavede nemlig kampagnen #tegnhåb i forbindelse med sit værtskab for Danmarks Indsamling. Den har kommunen nu sammen med Have Kommunikation & PR vundet kommunikationsprisen "European Excellence Award" i kategorien Best Digital Event for.
Kampagnen skulle være med til at samle ind til coronakrisens mest udsatte børn gennem tegninger. Sammen med bl.a. VIA University College satte kommunen gang i kampagnen, hvor man bad børn og unge om at tegne deres håb for fremtiden og sende gode tanker til dem, som var hårdt ramt af krisen.
Tegning lavet af litauiske Meda.
På den opfordring blev der indsendt flere end 3.000 tegninger fra 33 lande. De har både været udstillet på Statens Museum for Kunst og er aktuelt udstillet i Wuhan i Kina.
- Med de mange priser i hus har vi så afgjort fået endnu mere blod på tanden til at fortsætte med at løse denne inspirerende opgave. Derfor lancerer vi også først i det nye år en ny årlig national tegnekampagne, som blandt andet skal understøtte børn og unges tegnlyst og understrege Viborgs position og ambitioner som Danmarks tegneby, siger borgmester Ulrik Wilbek (V).
Tegning lavet af Cyber og Bader fra Marokko.
ibs
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Sundheds artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Sundheds artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Sundhed
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.