HOVEDSTADEN: Politikerne i regionen skal tage stilling til den nye handlingsplan senere i dag og ventes også at skulle drøfte, hvordan en buffer på 15 millioner skal bringes i spil i bestræbelserne på at nedbringe ventetiderne, skriver Berlingske.
Ifølge et notat er tidsplanen, at 90 pct. af opkaldene skal besvares inden for 10 minutter i starten af februar. I starten af marts skal 90 pct. være besvaret inden for fem minutter, og i starten af april skal ventetiden være nedbragt til de tre minutter, som er det servicemål, politikerne på forhånd har opstillet for 1813-ordningen.
I handlingsplanen nævnes en række initiativer, som nu vil blive iværksat for at bringe ventetiderne ned. Udover at ansætte flere læger til at varetage opgaverne ved akut-telefonen arbejdes der på at indføre en 'ring-op'-funktion, når der er en længere kø, så folk slipper for at sidde og vente i telefonen.
kil
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Sundheds artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Sundheds artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Sundhed
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.