En gruppe af læger, sygeplejersker og kommunikationsfolk vil med 'Dansk selskab for kommunikation i sundhedsvæsenet' sætte fokus på sundhedspersonales evne til at strukturere en samtale ud fra patienternes dagsorden, lytte og være nysgerrige. Det skriver Dagens Medicin.
- Den store målsætning er, at vi bliver bedre til at implementere den viden, vi finder frem til i forskningen på tværs af faggrupper, der arbejder med patientkommunikation, siger den nyudnævnte formand Jette Ammentorp, der er forskningsleder og professor ved enhed for sundhedstjenesteforskning, Sygehus Lillebælt.
Forskning viser, at patientcentreret kommunikation har en positiv helbredseffekt og giver mere tilfredse patienter, og det fik i 2011 Jette Ammentorp til at tage initiativ til et netværk for kommunikation i sundhedsvæsenet. Siden har netværket løbende holdt møder med fokus på forskning i kommunikation og uddannelse af personalet i bedre kommunikation.
Læs mere om selskabet på Dagens Medicin
mfa
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Sundheds artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Sundheds artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Sundhed
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.