HOVEDSTADEN: Akuttelefonen i Hovedstaden har, siden den åbnede i 2014, kæmpet med lang ventetid på telefonbesvarelserne og problemer med at besætte stillingerne med kvalificeret arbejdskraft. Men nu viser nye tal, at det er der vendt rundt på, oplyser TV2 Lorry.
I november måned i år lykkedes det, for første gang, at ramme de politiske mål om, at 90 pct. af opkald fra borgere, der har brug for hjælp, besvares inden for 3 minutter, og 100 pct. af opkaldene besvares inden for 10 minutter.
- Der er mange grunde til, at det er lykkedes. Vi har f.eks. haft held med at få ansat det antal mennesker, der er brug for, og så har vi fra ledelsens side lagt vægt på, at det ikke bare er politiske mål, men vores mål at have en Akuttelefon, der fungerer optimalt, siger Marie Baastrup, enhedschef for Hovedstadens Akuttelefon.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Sundheds artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Sundheds artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Sundhed
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.