HOVEDSTADEN: Det seneste notat fra regionen viser, at på trods af den travleste uge og weekend i akuttelefonens levetid, at den gennemsnitlige ventetid på samtale med en sygeplejerske faldt til fire minutter og 11 sekunder mod 10 minutter og seks sekunder ugen før, det skriver Dagens Medicin.
Samlet blev 43 pct. af alle opkald håndteret inden for tre minutter og yderligere 42 pct. inden for ti minutter, hvilket for første gang bringer regionen i nærheden af servicemålet om at besvare 90 pct. af alle opkald inden for ti minutter.
Ifølge Region Hovedstadens notat er de faldende ventetider blandt opnået ved fortsat at tilpasse vagtplanerne, sørge for hurtigere videndeling mellem de ansatte hos 1813 og løbende udvikling og forbedring af it-systemer.
kil
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Sundheds artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Sundheds artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Sundhed
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.