HOVEDSTADEN: KOL-patienter i Region Hovedstaden er tilfredse med deres samlede behandlingsforløb. Men i akutte situationer føler de sig ikke altid hørt og taget alvorligt af de sundhedsprofessionelle. Det viser en ny interviewundersøgelse fra KORA.
Patienterne i undersøgelsen er overordnet tilfredse med deres samlede behandlingsforløb. De oplever dog til tider at måtte slås for den akutte hjælp, de føler behov for, hvilket hæmmer deres tiltro til, at de kan få hjælp i en akut situation. Det viser undersøgelsen, der bygger på interviews af 12 patienter og fem pårørende tilknyttet lungemedicinsk ambulatorium på Bispebjerg Hospital.
Samtidig savner både patienter og pårørende et sted at henvende sig, hvor de kan stille spørgsmål om KOL og få hjælp fra eksperter uden for de almindelige arbejdstider. Ifølge patienterne kan en mulig løsning være en døgnåben hotline betjent af sundhedsfagligt personale med viden om KOL.
bi
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Sundheds artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Sundheds artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Sundhed
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.