
KØBENHAVN: Med et budget på under 50.000 kr. har Københavns Kommune fået stor opmærksomhed på en fertilitetskampagne og meget mere omtale, end sundheds- og omsorgsborgmester Ninna Thomsen (SF) havde regnet med. Kampagnens provokerende udtryk har været nøglen til at skabe diskussion, men 'vi skal naturligvis evaluere, om vi er gået for langt, om vi skulle have formuleret os anderledes, og om emnet er for følsomt', siger Ninna Thomsen til avisen Kommunen.
'Har du talt dine æg i dag?' og 'svømmer de for langsomt?' lød budskaberne, som mange fandt grænseoverskridende. Og kommunen har da også overskredet den gængse grænse for, hvad det offentlige forsøger at påvirke, mener professor Finn Frandsen fra Institut for Erhvervskommunikation ved Aarhus Universitet.
- Man går tættere på borgeren, end man har gjort tidligere. Man ser det som sin opgave at bidrage til regulering af ting, som man ikke ville have set som sin opgave for 20 år siden, siger Finn Frandsen til avisen Kommunen.
Abonnenter af avisen Kommunen kan læse den fulde artikel her.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Sundheds artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Sundheds artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Sundhed
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.