NORDJYLLAND: En app udviklet af Aalborg Universitetshospital har hjulpet sygeplejersker til en lettere hverdag, og derfor skal den nu gøres permanent, fortæller DR Nordjylland. App'en betyder, at registrering af data kan ske umiddelbart ved patientens seng. En evaluering foretaget af Region Nordjylland viser at det sparer ca. en halv times arbejdstid, fordi personalet ofte udsatte opgaven med at registrere i patientjournalen, så arbejdet endte som overtid.
Foruden tidsbesparelsen skal app'en også skabe et overblik over, hvordan patienten reelt har det, så man kan lave en indsats tidligere, hvis man kan se, at patienten er på vej til en anden status end to timer tidligere, siger fællestillidsrepræsentant for sygeplejerskerne på Aalborg Universitetshospital, Kirsten Højslet, til DR Nordjylland.
App'en er testet på gynækologisk afdeling og har været så stor en succes, at der er blevet indkøbt 400 telefoner for ca. 1 mio. kr., så der bliver syv telefoner til hvert afsnit. Telefonerne udleveres officielt i december på både Aalborg Universitetshospital og Sygehus Vendsyssel.
mk
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Sundheds artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Sundheds artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Sundhed
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.